dissabte, 13 de juny del 2009

El Projecte d’Urbanització de la Riera

Aquesta és una actuació anunciada pel Govern Tripartit Local que considero molt necessària. Que sigui necessària no vol dir que haguem de córrer per tirar-la endavant atès que estem parlant d’una actuació que marcarà molt seriosament el futur de l’activitat social, comercial i de mobilitat de la Riera, entre moltes altres coses.

La nostra Riera té 1,5 km de distància des de la N-II fins l’autopista, de la qual resten dos trams descoberts; un entre el carrer de Sta. Clara i el pont de Lourdes i l’altre entre el carrer Barcelona i el Pg. de Ronda. El primer tram està previst cobrir-lo es comenta que a l’any 2011 gràcies a una subvenció de 375.000 € de per part de la Generalitat.

La previsió del govern tripartit, considero que amb bon criteri, és el realitzar una primera fase d’urbanització entre la N-II i la rotonda situada davant del carrer de l’Olivar.

La distància entre la rotonda situada davant de l’ajuntament i la del davant del carrer de l’Olivar es d’uns 295 metres aproximadament i l’amplada de la riera varia aproximadament entre els 31 metres a baix, passant pels 26 davant del rial de Sa Clavella i fins els 35 mts. a la rotonda de la “Krusan”.

En principi la proposta del Govern Local és la de mantenir l’estètica actual de la riera, renovant les lloses de les voreres i manteniment la circulació en ambdós sentits pel mig, evidentment realitzant una regulació de les places d’aparcament.

Analitzant la situació i tenint present que la nostra Riera, almenys en aquest tram, hauria de ser una avinguda el més peatonal possible, sobretot a partir de la construcció de les futures rondes a Llevant i a Ponent, he agafat l’exemple de la Rambla Catalunya de Barcelona. Aquesta té una amplada regular d’una 26,5 mts. Sempre parlant de façana a façana dels edificis.
La Rambla Catalunya disposa de voreres laterals petites, els dos sentits de circulació a ambdós costats i un bon passeig central d’uns poc més de 12 mts. Si volguéssim fer alguna cosa similar a la nostra Riera hem de tenir present que les famoses lloses de les voreres que fan més mal que bé i els arbres plataners centenaris que hi ha desapareixerien atès que aquests estan en bon nombre en mal estat i malants i desplaçar-los no crec que fos garantia d’èxit.

La proposta consistiria en tenir voreres de 2,5 mts, els sentits laterals de circulació, amb aparcament en cordó i un passeig intermig que tindria una amplada variable no inferior als 12 mts. En aquest passeig intermig tindríem l’arbrat a ambdós extrems laterals, el passeig, les terrasses i perquè no, un carril bici.

Jo no em vull pronunciar sobre la conveniència, o no, d’una decisió d’aquest tipus perquè no vull influenciar a ningú. De totes formes demano al nostre govern local que plantegi a la ciutadania en forma de consulta ciutadana les dues propostes comentades i per què no d’altres possibles, explicant què suposaria fer cada proposta i no prengui sòl una decisió que condicionarà futur de l’eix vertebral d’Arenys de Mar.

Aquest no és un tema en el qual prevalgui el tema econòmic. Això és prou important com per buscar la millor solució, una solució definitiva. A vegades el voler mantenir i preservar elements contra una millora de la qualitat de vida del ciutadà és el pitjor que es pot fer. Sempre hi ha possibles solucions que ajudin a mantenir la memòria història i que permeten passar del possible a l’ideal a una actuació que ha de quedar per sempre.

Jo proposo que es posi a consulta popular i que ho decidim entre tots.

(Article publicat a la revista L’Ametlla d’Arenys del mes de Juny)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.