dimarts, 4 de setembre del 2012

Reflexions a Arenyautes del dia 29 d'agost

Bon dia Arenyautes!
Recordo que també hi ha redactat i aprovat per l'ACA, si no recordo malament, des de la legislatura 2003-2007 el projecte de canalització i cobriment del Rial de Sa Clavella en la seva totalitat des de la Riera fins al Maragall i parcialment (com Andreu Guri) des del Maragall fins a la Baixada del Fondo de les Creus.
A Santa Clara, en el 2004 es va fer, estant jo de regidor d'urbanisme, uns enreixats que recollien les aigües que venien del carrer Doedes i les portava directament a la Riera travessant el Parc de l'Asil. Crec que amb això, excepte comptades ocasions de pluja torrencial, deixava bastant ben solucionat, a preu molt baix, el problema de l'aigua de Sta. Clara.
Així mateix, a Pau Costa, crec que s'ha de fer alguna cosa...
El tram de rial canalitzat a cel obert a la zona del nou barri de dalt està més que deixat, i l'entroncament amb el carrar antic de Pau Costa no es pot deixar com està.
Per cert, algú parla de claveguera. Doncs per què seguim rebent les aigües fecals d'Arenys de Munt i per què no s'ha treballat prou en que ens desviïn aquesta xarxa cap a l'EDAR mancomunat a partir de la zona de Can Jalpí? De ben segur que solucionaríem els problemes de saturació de les aigües pluvials, fecals, ..., i també industrials que ens arriben i rebossen a la Platja de la Picòrdia o 1a. Platja...
Val a dir que un greu error que es va fer a la legislatura 1995-1999 va ser que la base el calaix de la Riera tingués una cota de 90 cm per sota del nivell del mar. Per això ara hem d'anar buidant la desembocadura i tenint com a herència anar pagant o fent que altres administracions "ho paguin". Mala peça en aquest tel.ler... Pel demés, la resta de la obra general es va fer força bé, tot i que a la legislatura 1999-2003 anomenada la legislatura dels tres alcaldes, es va fer el nyap de l'ascensor i les escales a banda de Ponent.
Jo aposto per cobrir el tram que queda de Riera.  No obstant, mai m'ha agradat el projecte d'urbanització superior que va aprovar l'anterior govern.
Pot semblar difícil, però sempre he vist la nostra Riera amb un format tipus Rambla Catalunya de Barcelona; amb passeig i terrasses al mig, voreres laterals una mica més estretes i un sentit de circulació de pujada i un altre de baixada.
D'això ja en vaig parlar en el meu bloc ara fa tres anys http://lluisblanchar.blogspot.com.es/2009/06/el-projecte-durbanitzacio-de-la-riera.html
I tampoc em va agradar el què i com es va fer el tractament de les famoses lloses de les voreres. D'això també en vaig parlar ara en farà una parell d'anys http://lluisblanchar.blogspot.com.es/2010/11/les-antigues-lloses-de-la-riera.html , tot i que ni tant sols els principals mitjans informatius arenyencs li van donar importància.
Per això, cal tenir garantides les famoses rondes de Ponent i de Llevant. A ponent no sóc partidari de crear-ne una de nova, sinó aprofitar el vial principal del nou sector industrial de Valldegata Ponent per tal de no trinxar més el territori. I a Llevant, des de l'Avinguda Canalies (pujada del Montmar, enllaçant amb camí del gas). I aquesta ronda de Llevant que fos la frontera física entre zona de futur creixement urbanístic d'Arenys (nucli urbà i Ronda) i cap a Llevant mantenir-ho tot no urbanitzable.
Ufff, quanta feina...! Alguns em diran que no hi ha calers a la caixa, però si comencem a pensar el patrimoni municipal que no s'utilitza ni s'utilitzarà mai i el que ens costa tenir-lo en propietat, potser alguna ànima lluminosa se li encén la bombeta i es posa a gestionar, només per aconseguir el que necessitem.
Perdoneu el rotllo, però m'he anat animant per no escalfar-me...
Yes, we can! Però donem els 100 dies de rigor...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.